יום שישי, 9 ביוני 2017

על מה אני רוכב? ואיך להיערך לטיול טורינג? - קובץ שני


בקובץ זה הציג בפניכם את האופניים שבניתי לקראת המסעות העתידיים שלי והעלאה מספר דגשים בבנית אופניי טורינג למסע.

חודשי האביב מבשרים את פתיחת עונת הטורינג החגיגית ותקופת הקיץ מהווה את הזמן לצאת מאזור הנוחות ולעשות קצת רעש. המטרה גם להנות בכל הרעש הזה, ולכן חשוב ביותר להגיע לטיול עם אופניים שישרתו נאמנה.


במשך כל החורף שעבר, חשבתי איך ארצה שיראו אופניי הטורינג החלומיים שלי. אחרי חיפושים מסיביים ומחקר שוק באינטרנט, הגעתי לאופני צ'ינלי הובו שהצליבו יופי ואיכות.

דגם חדש בליין של החברה האיטלקית ואינו שייך להיסטוריית הטורינג כמו הטרק 520 או הקונה סוטרה המפורסמים בחבורה ובעלי מוניטין עצום בקרב רוכבי טורינג חוצי יבשות.
האופי שלי בחר בצ'ינליות ואחרי שבועיים בלבד נחתו עלי האופניים הישר מאיטליה. 
אחרי הרכבת האופניים בתהליך לא מסובך במיוחד, הייתי חייב להכניס לאופניים קצת אופי משלי. המלאכה לשלמות הביאה אותם לתוצר המגומר שבתמונה מעלה.

כמו כמעט בכל אופני טורינג קלאסיים תוכלו למצוא שלושה מקומות למחזיקי בקבוק. הבונוס בהובו גם למחזיק מיוחד שבנוי על קורת השילדה התחתונה, שם נישאים שני סיחים ספייר לגלגלים.
התלהבתי לראות שההובו הגיעו עם סבל אחורי (שהיה כבר בנוי), ועוד סבל קדמי להוספה. שניהם של חברת טובוס הגרמנית. חברה בעלת שם במגזר הטורינג. 
אל תזילו יד בבחירת הסבל שישא את הציוד שלכם. דאגו לבחור בסבל איכותי וחזק, בעל שני קורות לסבל האחורי. סבל קדמי רצוי, הוא סבל low rider שישיאר את הכובד נמוך.


השלב הבא היה להתקין מערכת שתייצר חשמל עבורי. למדתי מהטיול האחרון, שמזג האוויר האירופאי לא עשיר כל כך בשמש והיכולת להפיק באמצעותו חשמל סולארי הייתה לא יעילה בחלק מהזמן. על מנת להפיק חשמל באופן רציף, הזמנתי מגרמניה נאבת דינמו. נאבה לגלגל הקדמי הכוללת גנרטור סלילים בעוצמה של 3 וואט. מסוגלת לייצר חשמל יציב בעת רכיבה למעלה מ 12 קמ״ש. בנוסף לנאבה, הוספתי פיצ'ר שעלה לי לא מעט- קונברטור שתפקידו להמיר את החשמל ליציאת USB.


רוצים גם אתם חשמל חינם?
קודם תתחיבו לייצר חשמל במשך כמה שעות לא מבוטלות בכל יום, שכן קצב הייצור הוא איטי ומתון, לכן אל תתפתו כל כך מהר להשקיע את כספכם בדינמו באופני הטורינג החלומיים שלכם, ובטח שלא חובה בטיול הראשון.

חובבי יופי?

תשיגו מדבקות לאורך הטיול שלכם ותעצבו איתם את אופניכם. 
את המדבקה הזו קיבלתי בטיול הראשון שלי בפסטביל מוזיקה בגרמניה, מידיהם של חברי להקת Anna Rf.
מפה נתפס השם שבחרתי לאופניים - קוקו לוקו.
האמת שגם הקוף בהשראתם של הלהקה הישראלית. קוף, כלב או דובי קטן על הקוקפיט, ימתיקו לכם את מצב הרוח ביום קשה.





לא כל כך קשה לזהות את ההבדלים בין אופני טורינג לבין אופני כביש שהוסבו באופן כפייתי להעמסת ציוד טיולים.
לא היה בא בחשבון להניח סבל קדמי במזלג הקרבון של אופני התעתועים שרכבתי בהם בטיול האחרון. אנא למדו מהטעות הטרגית הזו, לא לבנות אופני טורינג מאופני כביש רגישות. אם משקל גופי היה ״בריא יותר״ לא הייתי מאמין שהגלגלים העדינים באופניי הכביש היו חזקים די להמשיך להתגלגל עד איטליה.
זהו בעצמכם את ההבדלים:



חילקו את משקל הציוד באופן שווה משני צידי התיקים, הן מקדימה והן מאחורה.
בתמונה הנ"ל שצולמה באלפים, תוכלו לשים לב למשקל היתר (overloaded) שהעמסתי על הסבל האחורי באופני הכביש. ההובו לאומתם, צולמו מתוך הרכיבה לאילת שהוצאתי השנה, תוכלו לראות שהציוד לא עולה על גדותיו. כך חווית הרכיבה נשמרת וגם מרכז הכובד לא מאבד מוצא.

בהובו(קוקו לוקו) מותקנים גלגלים בעלי 36 סיחים מברזל מחוזק.
דאגו לגלגלים שיגלגלו אותכם כדי שתמשיכו להתגלגל למטרה. החזיקו עימכם סיחים ספייר למקרה חירום.


השנה אחנוך את הקוקו לוקו החדשות במסע לשנת 2017
במטרה לצלוח את יבשת אירופה ולסיים באסיה הקרובה. 
העדפתי להעמיס על האופניים ארבעה תיקי סבל סה״כ, תיק כידון ותיק גב קטן, אותו האחסן בתיק האחורי במקרה שארצה לטייל בעיר או לעשות טרק קצר.
הסידור כולל שני תיקי סבל עייפים מהטיול האחרון בנפח כולל של 40 ליטרים, שני תיקים קדמים קטנים יותר בנפח כולל של 25 ליטרים, ותיק נישא לכידון בנפח של 5 ליטרים.

סה״כ 70 ליטרים של יכולת איכסון עמידה לגשם. נפח ממוצע של מוצ'ילה.
לכל מטייל יש את העדיפות שלו איזה ציוד לקחת וכמה הוא מוכן לסחוב. כלל לא מחייב אומר שלטיול של מספר שבועות, אפשר להסתפק בשני תיקי סבל אחוריים גדולים. לטיולים בני מספר חודשים ורכיבה במקומות יותר נידחים שהאספקה למים ולאכול תיהיה מוגבלת, ההמלצה היא לארבעה תיקי סבל. רצוי שלא לנצל את הגב ולשאת עליו תיק גב.
בסטאפ שלי, האוהל שחסין לגשם באריזתו, נמצא על גבי הסבל האחורי וקשור באמצעות כבל נמתח, כך שאינו לוקח חלק בנפחם הכולל של התיקים. 

מערך התיקים למסע הקרוב:




 הציוד המלא למסע:


*תיאור מפורט של הפריטים יפורסם בהמשך.

דאגו לבחור בתיקים עמידים למים. ההמלצה שלי היא לבחור בתיקים בעלי מנגנון חיבור מהיר. מאז ומתמיד אורטילב היו החזקים בשוק(התיקים שאני משתמש בהם), אבל ישנם עוד כמה חברות אחרות שכדי לבדוק.

הכל נראה ערוך ומוכן לקראת המסע. כעת ההתרגשות תהווה את הדלק שלכם לקראת התיכנון אליו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה